lapp84

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Robert Selin - 19 mars 2010 12:15

Vi fick en kanon tid på jobbet i dag.. slutade 22:00, första gången på väldigt länge o ändå så jäklades de lite för mig med dom andra lagårdarna..

Måste säga att de var ett bra team som gjorde kvällen..
Magda o jag körde på för fullt o senare kom Anna o Jonte o hjälpte till så de gick med en rasande fart o helt plötsligt var vi klar :)
O inte nog med de.. Jag o Anna har haft våra diskutioner om hundarna ända sen utställningen i Bjursås och i dag så fick de en bra lösning och hunden som jag fastnade för vid första ögonkastet "Ami" är min :)
Jag fastnade för han även fast han var flockens problem o bråkade och gjorde skada på resterande hundar. Både jag o Anna har slitit våra hår över hans ungdoms period men nu har han äntligen hittat sin plats i flocken och är en underbar medlem.




Nu när man vet att man har något eget där ute så kommer de kännas mycket roligare att lägga ner tid o möda på allt som har med hundarna o göra.
Nu får vi hoppas på att vi alla får vara friska o krya så hundarna är i tävlings skick nästa vinter..

Av Robert Selin - 19 mars 2010 12:00

Man kan inte klaga då solen skiner o de känns riktigt varmt o skönt ute:) då är de riktigt skönt att få kunna jobba ute.... Var iväg en sväng och kunde inte låta bli att ta en bild över jobbet :)
Lagårn är ganska stor som man kan se på bild, de är riktigt imponerande bygge, den är även ganska hög teknologisk för att vara en mjölk lagård....
De är stället där man tillbringar många av veckans timmar på..
Om ni har en mjölkgård... Då finns de bara 1 sak att göra...Satsa STORT

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards