lapp84

Alla inlägg under november 2010

Av Robert Selin - 30 november 2010 01:05

I natt var de riktigs stjärnklart ute.. då passade jag på att gå ut o fota lite / 

This night was the real star clearly out there .. when I took the opportunity to go out o shoot a bit ..

Karlavagnen / Stora björn  ( F4 15sek  Iso1600 18mm )


Men när jag vände mig mot söder så hittade jag denna som jag är osäker på /

But when I turned towards the south, I found this as I am not sure.


F3.5 15sek Iso800 18mm      Nån som vet vilken stjärnbild detta är? /Anyone know what constellation is this?

Av Robert Selin - 28 november 2010 23:47

I bland är de bara för härligt :)

När man får ett riktigt svårt problem  så ska man tydligen bara skita i de :) ...

Jag åkte på jobbet och struntade i o tänka mer på vatten problemet, väl hemma nu så funkar vattnet igen hgur bra som helst.. mysko.. men men .. bara tacka o ta imot ;) Lite tur ska man väll ha i dag också..


Kan ju inte direkt säga att de gick på räls på jobbet i dag.. kan nånting jäklas så gjorde de de för mig i dag.. kan inte säga nånting som var på min sida i dag :( men men.. allt glömmt då man kom hem till rinnande vatten igen :)

Nu blir de sova så man årkar upp i morgon igen.. ska bara lägga upp ett nytt foto album på FB innan jag kallar de en dag :) 

Av Robert Selin - 28 november 2010 12:20

I dag var de riktigt härligt väder.. solen skiner men kvicksilvret vill inte höjas:)

Men då är de friskt ute....


Nackdelen är att de har börjat jävlas med vattnet IGEN... 

Men nu är de inte på dom gamla ställena för där sitter de värmekabel nu ju :( 

Vad jag tror är orsaken är för lite snö o för mycket kyla redan nu...

De kan vara så illa att de är vid kallkällan de har frusit :(

Måste kolla upp de lite mer men nu blir de till o elda innan man ska på jobbet.. inge go värme inne direkt o komma hem till i kväll..

  

Av Robert Selin - 26 november 2010 21:49

När jag städade så hittade jag en liten idee skiss på släden.. Sen dröjde de ett bra tag innan man fick arslet ur vagnen och började bygga..



Resultatet blev ganska snarlikt.. :)



Nu har den varit ute på turer en hel del ggr och än så länge håller den riktigt bra:)     

Av Robert Selin - 26 november 2010 18:15

Dilikatess för Ami..

Köttfärs, Vatten o Doggy Proffesion extra Aktiv :)


Kan ju inte direkt säga att de ser aptitligt ut men de var omtyckt...

Men för dagen blev de ingen släd tur.. de blev städning i stället :)  

Av Robert Selin - 21 november 2010 17:59

Tack familjen Abrahamsson.. Den passade jätte bra i köket.. fattas bara en dyna nu så de blir lite mjukare o sitta på :)

  

Av Robert Selin - 18 november 2010 15:47

Jäkla internet..

Tappade uppkopplingen helt nu... De verkar tyvär vara så att modemet har sagt upp sig nu ändå.. Så tills de nya kommer så använder jag mobila bredbandet.. men som alla vet här ute i skogarna så är mottagningen lite si o så.. men för att få bättre uppkoppling så byttes USB dongen uts mot mobilen.. bättre mottagning på den :)


Får se hur länge de dröjer innan man kan surfa som vanligt igen..

Av Robert Selin - 16 november 2010 22:45

Redan på morgonen bra de av mot Umeå med chefen för att hämta hem 7920:in...

Väl på Traktor City så hittade jag även en 4-hjuling.. Synd bara att dom kostar så mycket...

Sedan bar de av hemmåt med traktorn..

Här stannade jag o kollade så allt var okey.. Sedan rullade man vidare om mat :)

Nere i Nordmaling  Så fick 79:an en välbehövlig påfyllning medans jag knatade in på Lenas o tog mig en matbit.. riktigt bra mat ++....

Utanför Däckverkstaden fick jag vänta en liten kort stund innan jag kunde rulla in för att få nya tofflor fram, kunde behövas :) PS. Här syns de hur stor den är, jag är 1,74 :)

  

De vart en himmla skillnad.. Nu tycker man bakdäcken är slut på nu då framdäcken är nya :)  Men dom får nog rulla ett tag till :)

ca 1 timme senare så rullade man in på Näsgården men konstigt nog fortfarande kör sugen :)

Traktor livet är omättligt för mig tror jag...

        

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards