lapp84

Alla inlägg under oktober 2010

Av Robert Selin - 29 oktober 2010 23:35

Hej alla pigga o friska :)


När min dåliga hals o sömnighet av pillrena gör att de inte går många knop så blir de inte mycket gjort nu för tiden...


Men jag har i alla fall fått lite mönster i tillvaron :)






Men vid nästa klippning ska vi göra lite mindre då de gärna ville flyta ihop.. De blev många förändringar tills vi gav upp de där perfekta resultatet o konstaterade att de inte kommer bli nå bättre av så mycket mönster, de blir nog bättre med färre o glesare...  


Av Robert Selin - 25 oktober 2010 23:10

Hejsan alla glada där ute..

Jag har kollat mig för om en ny sele till Ami.. men när pengarna tryter så tager man vad man haver :)

Först o främst, tack Åsa för lånet av symaskinen o Anna för selen att ta mått från :)

Sedan var de bara att plocka fram 2 gamla spännband och klippa o sy :)

Visserligen Fick ett par gamla Jobman byxer sätta livet till behövde ju bra tyg till att klä in vaderingen med :)


Dom fina byxorna efter avlivningen....


De är ju även klart att de ska finnas reflexer på selen ...


Ett Häst bandage kände som fin stoppning :)



Kan ju inte direkt klaga på resultatet :)


 

Ami såg ju inte helt nöjd ut men de var nof för att han inte fick gå ut direkt o prova den.. De får nog allt vänta tills jag blir lite piggare...


Till slut gav han upp o gick o surade istället då han inte fick som han ville.. Men jag kan lova att jag fick tjata för att han ens skulle komma tillbaka så jag fick av han selen :)        

Av Robert Selin - 24 oktober 2010 20:01

Ligger fortfarande hemma sjuk o jävlig.. Vet inte hur mycket jag har sovit,  men man är lika trött ändå.. jäkla piller... Men jag har faktist tagit mig upp o satt igång en dismaskin.. oj vilken kraftansträngning man gjorde :P.. Nu bli de ligga o slöa igen o ta igen sig...

Av Robert Selin - 23 oktober 2010 21:24

Nu är de på Önskeletande efter vapen efter förhoppningsvis klarad jägarexamen :)


Vapenskåp med tillhörande nån kombibössa 12:s Hagel / 222.

                                           Nån 22lr

                                           Nån stutsare caliber ?

...................................

Vet nån vad man kan utfodra en Hermelin med så den kanske stannar för vintern?

Av Robert Selin - 23 oktober 2010 12:06

I morse när jag vaknade så var de dags för lite rastning av Ami..


De hade kommit lite ny snö för första gången i år.

De var riktigt fint väder ute..

   

När jag kom ner till lagårn så märkte Ami att de var nånting i brädhögen..

De var en mink som tittade ut mellan bräderna:)  Vilken söt sak :)

Får hoppas på att den stannar kvar över vintern :)

Rättelse efter bildvisning.. De är en Hermelin :)

Men att den stannar hoppas jag ändå för att man då får ha en bra musjägare på gårn:)

  

Av Robert Selin - 22 oktober 2010 23:50

100m Taggtråd, de är vad som känns som man har dragit ner för halsen :( Dom som är troende säger ju att gud hade en avsikt med allt..

Vad finns de för bra med halsfluss??


De har ju inte med halsfluss o göra eller taggtråd för den delen, men jag har kommit fram till att jag vill satsa igen på att ta jägarexamen..

Fan vad kul de skulle vara att få komma ut i skogen o jaga lite ändå...


Sist så var man ju lite lat med läsandet o hoppade av.. Denna gång ska jag fan i mej fixa de...


Nej nu blir de försöka sova igen.. har kunnat sova hur mycket som helst senaste dagarna men inte i kväll :(




Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards