lapp84

Alla inlägg under oktober 2011

Av Robert Selin - 31 oktober 2011 00:36

Helt stop att komma på nån bra rubrik för dagen...


Morgonen tillbringades i soffan och slöa..(nyktra till) :P


Sedan bar de av mot djupsjö o jobbet.. eftermiddan o kvällen flöt på hyffsat förutom lite stressigt från början..

Kort o gott.. INGET HAR HÄNT I DAG... :)


Nu blir de lite mat.. kan man kalla de mat.. Pommes ur fritösen :D

Men gott är de..

Verkar dåligt med nå sällskap för nästkommande helgs klättring.. men men.. jag åker iafall, längtar som tusan tills dess.. Ska bli riktigt skönt o klättra igen.. har som blivit dåligt med tid över för de i sommar..


Har kollat runt på nya fälgar för nå bättre vinterdäck.. får se vad de blir, ska ringa runt lite i morgon o se vad man kan få tag i för vettig peng :) ska kolla på ny dimetjang på bilen :) 205/50-16 :D Sen kommer bara sänkningssatsen fattas :D


nej nu blir de mat o sen film.. ha en underbar natt så hörs vi i morgonkväll igen :) 

Av Robert Selin - 30 oktober 2011 00:42


Nu tog jag han på bar o gärning.. men han verkar inte allt för smart.. sticka med stöldgodset mitt framför ögonen på mig :)



De var riktigt fint ute på sjön i dag.. men dock så kallt o blött...


  

Bildbevis på tjuven :)

  

Kallt som tusan i morse.. Fick skrapa med hörnet på isskrapan... :) fattas bara snö!!!


Men nu blir de en god Wiskey.. King Robert II.... så klart ;) Skål på er o godnatt :)

  


Av Robert Selin - 29 oktober 2011 00:26

Ja, en stor grogg efter denna dag skulle verkligen behövas :( men icke då.. i morgon bli ne jobb igen.. vad har gått bra i dag??? Inget..... Jag kan inte komma på en grej från kl 9-23 typ :) Nej en sån däringa läga sig o sova bort dag som man bara vill glömma...


Men man få tänka positivt..1 dag mindre till nästa helgs klättring :D längtar...

Nu bli ne natti natti o sussa kuddn IGEN....


Av Robert Selin - 28 oktober 2011 03:06

Hejsan kära läsare


Jag har tyvär inte haft så mycke tid att vara så aktiv på bloggen på sistånde..

Jobbet har tagit för mycke tid för att orka med o sitta o skriva när jag kommit hem..

Jag har äntligen fått en hel del traktorkörning som jag hellst av allt velat göra, så jag har prioriterat de högst..


Just nu så är de för blött, därför fick jag lite tid över nu så jag hann fixa bilen.. och den saknade baslådan i bilen tog jag tag i med i dag :) Jag har ju hundlådan som tar all plats i bagaget så baslådan fick åka ur bilen då den var för stor för att ha i bilen.. De löstes igenom att bygga en ny :D Så nu har jag löst allt med bilen och ljudet igen , skoj :)


Det som snurrat mest just nu i huvet är Klättringen.. jag vill absolut inte missa sista chansen på en härligt höst tur upp för berget, så om de finns någon där ute som vill njuta av sista tillfället för sesongen så passa på nu.. 6/11 är sista chansen.. Om de inte finns nån som vill hänga med mig o avnjuta detta tillfälle någon annan dag så tar jag klättringen den 6:e November, om de passar någon annan vid annat tillfälle så tveka inte att höra av er på min mobil eller via FB alt. via kommentar här på bloggen, så löser vi de på nått sätt !!


Kärlekens tanke har även fängslat mig i kväll efter en film.. De orsaktar totalt sömlöshet!!

Vilken jobbig känsla samtidigt som en underbar... Den som fick mig att fundera är en karaktär i "Step Up 2" Vilken helt underbar tjej, påminner om 2st som jag känner :) 1 av dom är den mystiska tjejen som jag skrev om i ett annat inlägg tidigare :) Finns bara 1 person som vet vem hon är :D Och så kommer de tyvär att förbli.. När jag i fortsättningen kommer att skriva om henne kommer jag kalla henne " X "....


Vad jobbigt de är då man inte kan sova, är så himla energi tom, men ändå rastlös och hjärtat o hjärnan jobbar på högvarv.. Hoppas jag snart lyckas sova så jag orkar med helgen och morgondagen innan nästa veckas jobb påbörjas...


Ha en underbar fortsättning, så höras vi igen så fort jag hinner o har mölighet...


Av Robert Selin - 23 oktober 2011 23:00

Dagen i ära så har kalvmärkningen blevit gjord m.m


Även en hel del städning både i dag och igår..


Eftermiddan har spenderats med E, riktigt trevlig dag :)


Nu blir de strax sängen för att komma upp för traktorkörning i morgon igen :) längtar :)  

Av Robert Selin - 22 oktober 2011 20:33

I dag var min lediga dag, de firades med att jobba lite :)  Men jag har även hunnit med att vart en sväng in till stan för lite handling för att klara nästa storvecka..

Allt handlar om jobb tror jag :) om man inte jobbar så planerar man för jobb... Usch... Längtar till snön otroligt mycke nu, vill få ut hundarna på spåren nu..


Just nu är de Fångarna på fortet som gäller, sedan blir de hemgång och lite lugn o rå inför lite arbete igen i morgon.. där kom de igen, jobb o åter jobb..


Får se om de blir ett litet inlägg när man kommer hem.. ha de gött så länge 

Av Robert Selin - 21 oktober 2011 23:46

Inlägget blir som energin... slött.....


Dagen har spenderats på Näsgården.. men nu är de helg :) så nu hinner man med dom andra jobben innan nästa storvecka startar igen :) men nu blir de natti natti så man orkar upp för att göra lite nytta igen ..

Av Robert Selin - 21 oktober 2011 00:06

Heldag i traktorn :) Skoj.. en himla massa bal blev de kört :D

Efter kvällspasset i lagårn så fortsatte projektet med silon i kväll :) In med den var inte nå större svårigheter ..


  

  

  


Men efter lite funderingar o mätningar så kan man helt enkelt fast slå att "STORLEK HAR BETYDELSE" storleken har så stor betydelse så de kan avgöra om de går eller inte går :) i detta fall gick de INTE :) bredden som jag var mest osäker på gick hur bra som helst men de var ju "längden" (höjden) som avgjorde det...

Men de får bli dagpersonalens problem o lösa det :D

Själv blir de mer balkörning :D


Men nu blir de sängen som vanligt...

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards