lapp84

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Robert Selin - 11 mars 2010 12:00

Har gått o sneglat lite mot Nitro bilen bra länge nu och tänkte slå på stort i kväll... De var fortfarande ljust o fint ute, något blött men de fick funka...


Plockade ihop allt o gick ut...

Tanka, Prima, Glödacc dit, startmotor igång.. veva veva veva.. STEN DÖTT!!!!!!

In o hämta nytt glödstift...


Ut, tryckte in de löst i glödaccet.. DÖTT!!!



In o hämta ett annat Glödacc o de glödde som tusan..JA... tryckte fast den nu fungerande glödaccet i bilen och den snurrade igång direkt...


Hann att köra hela 30m STEN DÖD :( Suck vad är felet.. de händer inget då jag kör på kontrollen, den flyttar inte gas trotteln eller svänger på däcken - Jag har ju laddat mottagar accet i bilen...tror jag *hmm*

In, sätta accet på laddning.. 30min senare *pip* *pip* laddarn klar...

UT, Full fart direkt o 1 bensin tank senare en riktig nöjd lill pojk som stövlar in med bilen som stannat efter ett riktigt fint hopp över snödrivan och tippat över o fastnat på arslet i djupsnön...


De blir nog nå körning på dagen nån dag istället, de var nog så mörkt då jag äntligen fick köra nu.. hade lite led ljus från bilen som jag tände lyset på..



Fordons info: Thunder Tiger EB4 S2 Pro 1:8
länk till en film på en lika dan
http://www.youtube.com/watch?v=xjB0J_Jozxs&feature=related



Bilderna är från sommarn.. för mörkt för nya bilder i kväll :)
Denna dröm bil har jag tyvär sålt efter en misslandning utför slänten (3m höjd) o landade på en sten på 4dm, den håller för mycket men inte de, resultat : 2 delar av bilen :(.
E-Maxx från Traxxas 1:8 med dubbla 550 motorer o dubbla 7,4 volts Li-Po accar på 3600mAh
Gasande man på i tävlingsläget så wheelade man hur länge man ville :)

Av Robert Selin - 11 mars 2010 12:00

I fjol när snösmältningen var så tryckte takets snö iväg hela hallbygget så de höll på att rasa...

Då fick jag förstärka upp de o allt var frid o fröjd förutom att de blev stop i bygget och inte gjordes klart....
Vilken tur, för i måndags så åkte snön igen men istället för att dra iväg hela hallen så gav sig takstolarna i stället så jag delvis fick ett platt tak :)

Så nu i sommar så blir de lite ommöblering av tak o ytter dörr m.m så jag får ett lutandes tak från hus taket istället..
Så nu torsdag så blev de inte mycket till ledig dag...
Gumman gick ut på morgonen o konstaterade att de rann in vatten vid nocken som nu mera var en dal i stället för ett pikig topp :)
Så de var bara att ta fram selen o rep o knata upp på taket o börja skotta för att kunna höja upp de som ska vara nocken så vattnet rann åt rätt håll iafall..

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards