lapp84

Alla inlägg under september 2011

Av Robert Selin - 28 september 2011 22:30

Hej kära blogläsare.. hade ökat läsarantalet lite idag, de tackar jag så hjärtligt för :)

Alltid skoj när man kan intressera nån att fortsätta läsa..


Som jag skrev i morse på FB så var jag inte riktigt kry i kroppen så de skulle bli en slapp dag, de har de blivit :D


Dagen började med att sitta vid datorn lite och efter nogran övervägan så rullade jag till affärn o handlade och sen åkte jag till Djupsjö o hälsade på en sväng..


Sedan var de bara ett tag kvar till Jobbet men jag hann klämma in lite körning med hundarna.. men de blev en kortsväng igen, endast 6,4km i dag får se om jag tar en natt runda i morgon kväll så blir de svalare, kors i taket, de börjar ju bli varmt igen otur för körningen men tur för andra :)


Efter en underbar tur så var jag tvungen att dra mig mot Näsgården och kossorna, kvällen fortgick ganska smärtfritt med något mindre haveri endast :)


Nu är de bara att ladda inför morgondagens resa.. Tupperware grejerna kommer i morgon så då ska dom levereras också.. Annars blir de nog en ganska lugn dag i morgon också..


Därimot kanske jag fått upp hoppet om att få igång stora ATV:n igen :D  Ska ringa ett samtal i morgon ang. de :)


Nej nu har jag babblat nog.. God natt allihopen och ha en underbar fortsättning tills nästa gång...  

Av Robert Selin - 27 september 2011 23:49

samma som i går så blev de tyvär inga bilder i dag..  Kvällen på jobbet gick allt annat än på rälls.. fel efter fel gjorde kvällen riktigt lång...


Men nu i kväll surrade jag med en vän som jobbar i Norge, hmm funderingarna snurrar i huvet på mig kanske man ska ta chansen nästa år o hoppa in i röjningen igen, men de är länge kvar tills dess så de behöver inte bestämmas nu men de lockar ordentligt... Finns bara en sak som gör att jag tvekar, hundarna....  De blir långa perioder utan dom, hur skulle man lösa de i så fall.. desutom missar jag höstträningen med dom i så fall...men men som sagt måste jag inte bestämma mig nu.. får se längre fram vad som händer..


Tar mig ett glas rött till o försöker slappna av lite efter den stressiga kvällen..


Projekten har stannat av lite också..


Projekt 1: Garaget, där har de blivit lite stilla pga pengar för gjutningen, o kan jag inte gjuta i hösten här så är de bortkastat att fixa markarbetet klart tills i vår..


Projekt 2: Hundgårdarna, ja där stoppades jag av lite regn, de var tydligen mest bara lera som kom fram på hyllan efter bara lite regn. Vad kommer de då bli om hundarna som gräver o springer runt där till våren??

Måste fixa nå annat markmatterial där innan jag flyttar hundgårdarna till hyllan..


Nejnu blir de lite surrande med vänner o sen film o sova... natti natti på er läsare

Av Robert Selin - 27 september 2011 01:19

I dag så var de uppehåll på allt regnande som varit o lagom temp för lite röjning, så i morse så bar de av mot skogen, en tjänst som RS Jord & Skog tillhandahåller.

De kände verkligen på att de var ett tag sen man var ute o röjde nu.. måste verkligen ta tag i de nu så man kommer igång igen..


Tyvär så har de inte blivit nå bilder som jag vill eller har tillåtelse att lägga ut de senaste dagarna, men jag har i kväll rensat kameran så förhoppningsvis så får man nå tillfälle o plåta snart igen...


Eftermiddagen tillbringades på Näsgården, där flöt de mesta på ovanligt lugnt i kväll.. skönt med sånna dagar också :)


Så nu blir de som vanlig ordning lite film tills man somnar, i morgon får jag se om jag ta itu med hundgårdarna (nyfiken på hur nya hundhyllan blir) :)


Ha en riktigt skön kväll så kommer jag tillbaka i morgon igen.. 


Av Robert Selin - 24 september 2011 17:51

I dag fortsatte jag med projekten efter köttgörat..


Här kommer en bild på nya fjäder o stötdämpare på Rangen

  

Hundhyllan tar form

  

Så var Hyllan färdig.. Nu är de bara att riva o sätta upp på nytt kvar för deras nya hem.. Farsan tittade förbi en  sväng i dag..  

Även garagplatsen är klar för lite finlir med kratta ovattenpass :)  

Av Robert Selin - 23 september 2011 15:39

Hej alla läsare :)

dessa projekt kommer endast att följas upp här på bloggen..

De som var planen var att bygga ett garage och att flytta hundgårdarna..


Utgångsläget för garaget såg ut så här..


Efter nån timmes gräning så såg de ut så här men de syns inte mycket än men en hel del sten o annat satyg blev borttaget, så nu fattas de bara en traktor o styra ut masserna då grävarn jag använder inte är nån fin kalliberings maskin direkt. Nån som hört talas om Broyten?


     

Då jag lix var upp o vände med maskinen så gjorde jag om lite så jag slipper åka över med hundarna i år, nu går de att köra igenom :)

  

Här ska grävas ur för att kunna få bort hundgårdarna från parkeringen och ha bättre förbindelse med rastgården..

  Nu hade grävarn gjort nog tyckte den, Han började hosta så illa så jag tror han vill ha diesel..

Fortsättning följer när jag hunnit med mera, men idag så har d vart lite jobb på förmiddan o nu ka jag fortsätta på näsgården, så hemma görat får vänta lite igen..

Av Robert Selin - 16 september 2011 01:15

Go kväll.. tänkte slänga in ett litet inlägg innan man slår igen ögpnen för natten..


Haft en helmysig eftermiddag/kvälls demo.. När jag åkte därifrån så stannade jag till hos en kolega/vän och planerade lite hur jag skulle uppnå mitt säljmål..

Kom fram till att de bara saknades slutspurten för de målet:) så nu kör jag på ända fram till sen söndag kväll så borde jag knäcka de med lite tur och snälla köpare ;)


Känner mig taggad nu för att nå mina mål inom försäljningen...


I övrigt så är de vanliga jobbet och hundarna som upptar all min tid just nu.. 

Av Robert Selin - 12 september 2011 14:10

Nu börjar äntligen tempen sjunka :) Bättre för träningen när vi sjunker ner under +10 grader eller kallare..


Körde äntligen 4-Spannet i dag med hjulingen.. dom gjorde ett underbart jobb alla 4:a  :D


Även den egentillverkade 4Spanns linan i wire funkade kanon.. kunde dock ha vart 5cm kortare baklinor på wheel hundarna,  annars blev jag nöjd med dom, men jag tror de är dax o sätta sig vid symaskinen igen och fixa lite fler selar..


Bild på spannet finns på FB ,oj sry Jocke med flera.. kommer även bild här :)


Har även blivid god mat efter en bra stund ute med vovvsingarna..

Bacon o Pommes.. gött som tusan....


Nu är de lite vila innan Jobbkvällen på Näsgården, dagen började med E...

   

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards