lapp84

Alla inlägg under februari 2010

Av Robert Selin - 26 februari 2010 11:45

Det har varit en jäktisk vecka...
Måste nu försöka klämma ut nånting på bloggen så den inte ebbar ut helt..

Börjar att påpeka till blogg läsarna, de måste väl ha hänt nått intressant i era liv vid vår fina å :)

Sen så kändes de riktigt bra när mildvädret kom tillbaka med en liten nackdel.. MER snöööö.....
Men men förtom att jag åkt på en riktigt dyng förkylning o feber precis inför en stor arbetshelg så lever livet helt underbart o vattnet funkar än... så man ska inte klaga :)

Men hur mycket jag än tänker så kommer jag inte på STOP i texten... De spelar ingen roll hur mycket jag tänker just nu så är de bara ZZZzzzzzZZnark i huvet....Men jag tror inte att de har hänt nånting denna vecka mer än att jag har jobbat...Var till stan i torsadag en sväng de är väl de enda.

Hoppas mina kära läsare har haft en mer intressant vecka :)

Lev livet som de kommer och njuta av varje minut, nästa minut kan vara den sista!!!

Av Robert Selin - 21 februari 2010 11:45

Med gamla minnet som dök upp om Erikstorp i förra inlägget så kommer följande!!

Natten mellan Söndag- Måndag nästa helg så kommer jag som enväldig dommare kora en vinnare på bästa (roligaste) händelse som har utspelat sig efter kanotleden här förbi Uberg..
Antingen man paddlat eller bara vistas ut med ån.

Så skicka nu en kommentar här under o dela med er av historian!!!

RESULTAT:

Lapp84 sa...

För några år sedan så hade vi festat ganska hårt nere vid Erikstorp och mot lunch dagen efter så vaknade jag upp o upptäcker att jag slummrat till nere i vedlådan, lite stel o ledbruten kravlar jag mig upp o blir fundersam och kan fortfarande inte klura ut hur jag fick plats där ( lådan är inte så stor) men men kul hade vi och de finns nog en hel del andra roliga minnen från dom många fester o kanot incidenter som ägt rum efter den leden :)

22 februari 2010 01.34
Björn//Teddy;p sa...

Men va fan va ju den jag spontant komme på då jag läste ditt inlägg:P hmm måste ja ju fundera ut en ny historia:) vilken ska vi ta hmm vissa kanske inte ska ut på nätet;P minns inte vilka som närvara vid den festen men hade min kära far som var å lekte spejjare i skogen å vi hitta bilen hans å gömde nyckeln vilket han ägna resterande natten till att leta:P hmm minnet sviker!!!

24 februari 2010 18.11
Lapp84 sa...

Den var bra... Och som den hårda konkuransen det är här på tävlingen så kan jag nog påstå att du ändå drog dig upp till toppen med den histroian :) De blir en spännande slut spurt på tävlingen fram till Söndag natten!!

26 februari 2010 18.50
Anna sa...

Jag som inte varit ner till ån så många ggr har ju bara en sak att minnas, som dessutom inträffat varje gång, av de få ggr ja varit ner. Och de må va att du ALLTID förlorar barkbåts racet mot mig ;) *puss*

26 februari 2010 21.40
Sandra S sa...

Va ne sista april vi brukade ha fester nere i Erikstorp för att också ta årets första dopp?! Det var någon tid i närheten iaf. Tycker bilden sitter fint av alla halv fulla och fulla människor som försöker sig på det iskalla vattnet.. Men trevligast av allt var när man efteråt allihop sökte sig in i den varma stugan för spel och skratt (och mer alkohol).. Kanske inte en historia men iaf trevligt minne och fina bilder. Och jag förstår inte än hur du kunde lyckas sova i den där vedlådan och att du kunde röra dig dagen efter. :)

26 februari 2010 22.12
Lapp84 sa...

Känns kul att de blir lite liv i tävlingen, så trokigt om ingen skriver.. vill ju ha lite skratt o minnen tillbaka nu när åldern börjar göra sitt "harkel" på minnet :)

26 februari 2010 22.45
Teddy sa...

brrr kände ja fick gåshud av påminnelsen av det kalla vattnet i ån:p tack för den sandra;p

Finns ett komiskt minne från erikstorp då jag var där med syster min å mikael ericsson. Festen el fest å fest fyllan hade iaf börjat göra sitt. Sitter vi några stycken ute vid grillringen och eldar som f*n för att mörda så mye mygg de går:p Då kommer en drös kanoter med massa religösa människor som ska campa i stugan. Tala om feststämmningen dog:P

27 februari 2010 01.59
Sandra S sa...

I början på våren ett år fick jag och 5 kompisar för oss att paddla kanot. Vi skulle till stugan i Överå men kom bara till Erikstorp och tur ens man kom dit :) . Jag e livrädd för att ramla i vattnet från kanoten och det var jätte mycket vatten. I min kanot satt jag fram och Kattis bak. Fort hon blev rädd/orolig så slängde hon upp sin paddel. Slutade med att vi snurra runt, for på tvären, baklänges. Men vi ramla ändå inte i (tur för de va iskallt). Vi fick för oss att gena under träd, fastna några gånger och gatt få hjälp.Haha, kul va ne. Men hade inte mycke hjälp av min vän när hon slängde upp paddeln hjälpte ne inte att jag paddla utav helvette, hände typ inte ett skit.. :D Vi stannade i Erikstorp, åt och fortsatte dricka.. Blev massa kul och tokigheter. Samt sönderbrända skor. :)

28 februari 2010 14.47
Lapp84 sa...

Dom Nminerade är "Teddy Björnen", Sandra, Anna o Drängen...
Vinnaren är ..................................................
............Teddy Björnen!!!!!!!!!

Motiveringen lyder: Föräldrar ska skita i vad vi fina ungdomar gör på vår FRI tid!!!!!!!

Förstår inte varför dom ska lägga sig i??
Det finns ju inget olagligt eller osköts samnt med oss SKORPEDS booor....

Vem som helst kan försöka räkna upp någonting dumt vi har gjort, föräldrarna ska kunna lita på oss helt enkelt..

PS. den som vet någonting dumt håller tyst!!!!!

1 mars 2010 19.22

Av Robert Selin - 21 februari 2010 11:45

I dag kom Lena en vän sen många år tillbaka över från K-fors och hälsade på med sina 2 barn :) Blev riktigt liv fullt o mysigt i stugan. Blev god mat och mycket gamla minnen togs upp :)

Nu känner man sig rätt nöjd och längtar till sängen för att en ny arbets vecka ska börja :)




Ha de bäst alla lurade som följer denna Blogg :P
Av Robert Selin - 20 februari 2010 11:45

Lördagen blev ganska slapp... var hemma med J när Anna jobbade och sedan tillbringades resten av dagen mest framför datorn, men efter lunchtid kom en Björn över med hans schäfer kompis Dixie som snabbt blev en jämnstark lek kamrat till våran lilla Boss :) Riktigt kul var de att se dem leka för fullt både inne o ute.... Även killarna uppe i hundgårdarna fick leka med henne på tu man hand 1 efter 1 :)

..... Riktig toppen dag igentligen......

Av Robert Selin - 19 februari 2010 11:45

Konstig helg :)

Det kändes aningen konstigt att veta att man inte skulle upp o jobba på hela helgen:) Man är så van med att jobba för jämnan nu.....

Det och att jag äntligen verkar ha fått gång vattnet på heltid firades med Marinella på fredags kvällen.. kanske blev lite för mycket... toagolvet var en aningens hårt att vakna på efter jag somnade där och förflyttade mig in på gäst sängen som stod närmast till hands från toan :) ca 1m...

Av Robert Selin - 19 februari 2010 11:45

Sitter o funderar men kan inte komma på nå klämigt att döpa dagen till tyvär..

Men dagen började med jobb och från Näsgården kom jag vid 3 tiden...kors i taket, slutade i tid i dag.

Sedan bar de av till stan, var tvungen att åka in på gubbdagis (Clas Ohlson) för att införskaffa rördelar som gått sönder bakom toaletten efter de blivit en fin fontän där bakom....

Även bolage o knallen fick dras med mig en snabbis :) var tvungen att införskaffa sängfösare o yllestrumpor (hälen börjar frysa på alla tjocksockar nu för tiden )

Av Robert Selin - 18 februari 2010 11:45

Jag har länge gott o retat mig på att de är så jobbigt att kunna vara effektiv när man jobbar om man ska prata i telefon..


Hur löser man de problemet, jo man skaffar sig trådlös headset för bullrig miljö :)

I dag så var jag till stan o plockade ut ett var riktigt bra hörsel skydd:

Peltor WS Alert M2RX7AWS4

Av Robert Selin - 17 februari 2010 11:45

 

Åkte förbi uppe på vägen här ikväll o tittade ner mot Näsgården.

Lyste riktigt fint uppe längst hela nocken på lagårn..


Började fundera vad jag tyckte om mitt nya jobb, kul eller pest??


Inget jobb brukar ju vara kul, man brukar ha tur om man inte känner ett visst mot tryck för att åka o jobba över huvud taget..

MEN de jag kom fram till var enkelt, bakom allt stress o göra som måste göras under varje pass så känns de väldigt trivsamt och roligt att åka till jobbet..


Inte för att låta allt för smörig så beror de nog mycket på att man har väldigt trevliga kollegor o att man får hålla på med djuren som i de stora hela är väldigt lugna o mysiga (finns röt ägg överallt) :)


Summering= Kanon jobb

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards