lapp84

Alla inlägg under mars 2011

Av Robert Selin - 27 mars 2011 04:03


  

Packar släden o selar ut hundarna och börjar turen ut mot vildmarken o de okända.

Turen går igenom täta skogar, höga berg och kala fjäll.

Efter en lång dag i spåret siktas ett vindskydd (stor gran intill en bergsvägg) där jag beslutar att spendera natten.


Hundarna får en välförtjänt köttsoffa att gotta i sig medans jag börjar lägga ut fällen under granen och brasan tänds för att värma gått för natten.


Ligga i nattens tystnad o njuter av elden som dansar upp mot skyn och beundrar stjärnorna på himlavalvet som glittrar på natthimlen.

Vovvarna börjar säga gonatt igenom att yla helt underbart en stund, sedan kommer tystnaden tillbaka o eldens sprakande, hundarna kryper in tätt mot mig och nattens himla spel får mig och falla djupt in  i en skön sömn…  


Sedan vaknar jag upp o inser att allt bara var en magisk dröm..

Men ligga vid elden o njuta med hundarna runt mig ute på tur har jag upplevt men inte samma magi som i drömmen.

Men nästa sesong kommer jag att uppfylla drömmen till fullo :)


Av Robert Selin - 23 mars 2011 12:16

Rolig dag som slutade lite tråkigt..

Vi fick 2 lass ny djur i går på jobbet, roligt men när de nästan var klart halkade jag till och lckades få ner hela ytterfotsidan ner i rep rennan för utgödslingen, de knakade till ordentligt i foten och sen hade jag svårt o gå resten av kvällen..

När arbetskvällen var klar så bar de av hemmåt o la mig med bunden fot o högläge uppe på soffkanten..

Jag brukar ha en välmarkerad fotknöl, inte nu längre.. Bilden är lte missvisand i färgen, den är mer BLÅ Lila. Jag kan inte heller stödja mig på foten om jag inte har benet snett bakåt i förhållande till foten :)

Väntar nu på att få åka in till läkarn för att se om den är bruten/spricka/ vrickad eller va den nu är..:(

Kommenterar sen vad rsultatet blev..  

Av Robert Selin - 22 mars 2011 00:55

De har blivit åt helvete för lite sömn de senaste dagarna, de har gått hyffsat tills i kväll.de straffade sig ordentligt..

Startade ett väldigt onödigt bråk med en vän för att jag var så trött så jag inte alls tänkte..

Skulle igentligen ha lagt mig, men fick inte alls ro för de, känns för illa att man kommit på kant med kompisen.. Illa av mig.. fy skäms :(

Av Robert Selin - 19 mars 2011 18:27

Sitter med E och lyssnar på barnlåtar så de dånar.. :)

Men vissa låtar är mer poppis än andra.. risk för upphakning för all framtid med vissa låtar :P

Nu väntar vi på hemkomst.. har varit en bra eftermiddag här:)


Av Robert Selin - 18 mars 2011 23:58

Allt gick snett i dag tror jag:(



Som alla som följer mitt liv vet så är en "Normal" da på Näsgården inte helt felfri..  

Idag var d värre än "Normal" dag...

Detta var utöver de vanliga och bara mellan 16.30-23.00

- Fick börja med att fixa sorterings grinden in till väntfållan som ej ville sortera dom, orsakade försening bort till Gammlagårn.

- På väg till gammlagårn började Lundbergarn (traktorn) hacka hmm dåligt med hydral olja? Nej större fel som orsakade ingen drivning eller svängning, og väldigt lång tid att fixa.. (ännu senare attfixa gammlagårn)...

- Frusen bal lyckades jag få i Ungdjurslagårn så rivningen av grovfodret tog lite extra tid :(

- Efter detta så var de dax att åka o köra bröd i Nylagårn.. NEJ.. Lundbergaren kokar... Suck...

- Ida ringer från lagårn och ett rep i utgödslingen var av, bara att byta (tar tid)...

- Ut o skala balar, Ida ringer igen.. Repet av IGEN.. Åtgärda felet och laga repet igen.

- Ska skrapa som nu är ganka många timmar försenat, NEJ då är de en grind som har tippat (se bilden ovan) bara att laga..


Denna dag glömmer vi och går vidare till nästa :) Natti natti på er   


Av Robert Selin - 18 mars 2011 01:20

Är för trött i dag för att skriva.. blir lite bilder istället



Den underbara utsikten från berget ovanför huset


  


Amis snygga ögon

  


Vad jag saknar Zeb

  


Minns än i dag hur rallt de var e dagen  

Av Robert Selin - 17 mars 2011 13:23

Fick höra på jobbet att hundarna mina hade kommit med i tidningen i dag i öa:s Nära billaga.

http://nara.allehanda.se/nara.asp?pnr=9&sidnr=1&ArtId=21794&sok=&kategori=#Art_21794


Jag skickade även in en bild till Allehanda Nära.se på örnsköldsvik från kvällstimmarna uppfrån åsbeget som dom tydligen hade lagt med i tidningen också för ett tag sen, har inte sett den själv men jg hörde av andra att den hade kommit med. Hör gärna av er om ni har den tidningen kvar.. tror att de var i lördagens tidning?  12/3  ?

Roligt roligt :)

  

  

Och som vissa minns så var även denna med om Skogen konung i tidningen också.

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.2360753-skogens-konung-flyttade-in-i-hundgard

 

Av Robert Selin - 16 mars 2011 01:26

   Mycke roligt i dag :)

Började dagen med att klippa o klistra en ny topp bild här på bloggen.. kom gärna med komments på den :)



Sedan bar de av den långa resan ner till gävle fram å åter för att hämta leksaken.. bilder kommer i morgon.. men den var liten med dock väldigt kul änå :D


Sedan har jag även skaffat mig ett nytt tangntbord till datorn efter de andra la av helt... Trådlöst media bord med inbyggd trackball :) shysst.. dock lite tröga tangenter.men men .. man nöterväll in de.. alltid inkörningperiod ju..


Ha de bäst så ska jag försöka få några sömn tmmar nu...

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards