lapp84

Alla inlägg under maj 2010

Av Robert Selin - 31 maj 2010 17:47

Nu är jag klar med jobb för dagen :) men de börjar kännas att man snart har varit uppe 36 timmar...

Hoppas på att kunna sova riktigt i natt.. Ska åka o deklarera i morgon innan jag ska jobbet igen... Men i dag har jag även hunnit med ett snabb visit hos Anna o fikat på vägen hem från jobbet.. Tack så mycket:)


Nu är de bara lite pappers jobb kvar inför i morgon:( blääää

Av Robert Selin - 30 maj 2010 22:00

I dag var jag o Elias o hälsade på farmor o jonny och efter de var vi en snabb sväng förbi fam. Abrahamsson..... När de var avklarat så hade klockan tickat på bra och de var dax att bege sig mot Umeå, men Elias fick hoppa av i stan där mamma o F väntade på han...


Nu rullade vi mot Ume för att lossa, de kändes bra att man tagit i tu med de så de så småning om blir klart...


  


Här är lasset lossat hos markägaren...

Efter lite kaffe o prat så började vi rulla mot Ö-vik igen..

Väl hemma så körde jag hem släpet till fam.Söderberg igen som lånat ut sitt släp, de blev även liten pratstund där också :)


Men nu sitter man kl 03.30 och ska börja jobba 05.00 och har inte lyckats sova en blund... Men lite mer städat har de hunnit bli här hemma nu.. Allt ont har nått gott med sig :) 


Simma lungt alla där ute i Cyberhavet....

Av Robert Selin - 30 maj 2010 00:44

Morgonen började med betes släpp hos Mamma & Jonny...



De var riktigt populärt :)  


Kalvarna var måttligt glad över att få kuta av sig lite.. 


Och efter betes släppet så var de dax att börja justera gärdesgårds virket lite o börja packa släpet inför morgonsdagens resa till Umeå.. 

De rymmtes ganska mycket virke när man la dom omvart annat topp, rot osv :)  De ska nog räcka med ett litet släp när jobbet ska utföras med störarna o div. virke som behövs.... 


Av Robert Selin - 28 maj 2010 23:56

Häftig för att va tagen direkt i kameran av en ren amatör....  

Av Robert Selin - 28 maj 2010 23:44

Äntligen så är Elias här o förgyller min vardag fram till söndag.. Och efter de så är de bara att räkna dagarna till nästa helg och hoppas på bättre väder och få utforska bergen igen under lite skön klättring :)

  


Måste rikta ett stort tack för lånet av kameran Åsa, Jocke får nog va med på ett hörn han också :)..

Riktigt kul att testa den.. Är nu helt säker på att de är en sådan jag ska ha..

Av Robert Selin - 27 maj 2010 00:32

Har gått o funderat på kameran mycke nu.. Har fått ett jätte bra erbjudande att låna en tillsvidare då jag ska iväg men de är aldrig samma som en egen, lättare att ha med på dom där tillfällena som bara kommer upp ibland o kunna ha kameran i bilen tex....Kommer bli lite bilder tillsvidare här på bloggen :(

Av Robert Selin - 24 maj 2010 23:12

I dag så åkte jag, Åsa & Caroline ner till skule och klättrade Vita (medelsvåra) leden.. De gick ju som hejsan.. Men pga att mitt minnes kort sa upp sig när jag kom hem i dag så får jag inte upp nå bilder i dag :( Men beslutet att fixa ny kamera är bestämt nu.....

Synd bara att pengar inte växer på träd.........

           

Canon EOS 1000D huset ca 3700kr

 

Tamron AF 18-200/3,5-6,3 XR Di II ca 2000kr

 

LowePro Slingshot 100AW 790kr

 

eller en

LowePro Cirrus TLZ 25  245kr

Av Robert Selin - 20 maj 2010 08:12

Gå gärna in på http://www.facebook.com/pages/Via-Ferrata/123387217677931 och gilla den så kan man gå in på diskutioner så kanske man kan skriva in där o planera kommande klätterbesök där så man kan klättra tillsammans :)


Ja må ja leva,

ja må ja leva,

ja må o leva ut i hundrade år,

ja visst ska jag leva,

ja visst ska jag leva ut i hundrade år...

Hipp hipp hurra,

hipp hipp urra,

Hipp hipp hurrraaa 

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards