lapp84

Alla inlägg under juli 2010

Av Robert Selin - 28 juli 2010 13:24

Känns riktigt skönt just nu:) Ny kär:) Vilken härlig känsla de är, inget känns jobbigt (utom att man inte kan vara med den man älskar dygnet runt) annars känns allt kul. Längtar alltid till nästa gång man får träffa sin ängel....



De finns nog inte riktigt ord för känslor så jag säger bara "Underbar"


Nu väntas de jobb i kväll.. Men innan de ska de städas lite så jag återkommer när tid finnes :)


Verkar vara många nykära där ute just nu i cyberhavet ;) Simma lugnt o lessna inte på varann för snabbt..


Av Robert Selin - 18 juli 2010 00:54

Haft en helt underbar dag från början till kväll.. Tackar så mycket för för jätte trevligt sällskap Fia :)

Du gjorde ett bra jobb som tog dig till toppen via röda leden..

De var helt underbart väder och jätte mycket folk som var o klättrade i dag.. hörde nått om ca 60st på dagen bara, jäklar vad kul :)


Jäklar vad skönt att vara ledig lite :)

I morgon planeras de att fixa däck o bromsar till Hyundaien :)

Får se hur de går att komma upp.. börjar bli en aningen seg på morgonen...


Av Robert Selin - 17 juli 2010 01:03

De blev bara en bild som blev sådär men jag är fundersam om de är kalven som kom i natt eller den som kom i dag som jag fick med :)



Men söt var hon ändå ;)

     

Dagen i ära tillbringade jag mesta dels framför roboten :)


Skönt att ha gjort bort sista passet inför helgen..

Nu är de bara att ladda inför skule Via Ferrata i morgon..

Just nu så dunkar de Manowar ur högtalarna.. måste nog sova snart om man ska hinna med mer i morgon...


Simma lugnt..

Av Robert Selin - 16 juli 2010 04:55


Försov mig lite.. stälde klockan på 12.00 för att jag skulle hinna med lite innan man skulle på jobbet vid 16.00, och när vaknade man ....15.15.. aj då.. kanske behövde de :)

Av Robert Selin - 16 juli 2010 02:44

Nu är de äntligen bara ett LE pass kvar tills 2 lediga dagar :) Känns riktigt skönt..

I dag på jobbet har de rullat på som vanligt på Näsgården "Vanlig dag på Näsgården" :) De stora.. Kalv som tugade sönder kabeln till Transponderantennen till kalvamman.. Mottagning av 7 nya kvigor :) Och som alltid när man ska gå hem, då bestämmer sig en för att kalva :)  hehe.. Rena dröm dagen :)


Men en söt kalv blev de iafall.. får se om jag har tid att dra fram kameran en snabbis i morgon :)


Sen börjar berget dra nu, så lördag om vädret håller i sig så blir de klättring :)


Nej nu ska jag äta lite .. börjar kurra så där lagom i magen...

Av Robert Selin - 14 juli 2010 13:03

Märks väl på besökas antalet.. att jag floppar som bloggare :)

Måste försöka skärpa mig lite...

Har bara varit mycket på senaset tiden... men men.. gör ett litet försök igen :)


  


Vy över halva lagårn på Näsgården där man har befunnit sig den mesta tiden nu.

 


Kalvstallet, väldigt lugnt för tillfället :)

 


De var fin vy i morse över Djupsjö

  


Dimman låg lågt över Djupsjö sjön i morse..


Mer har de inte hunnit bli..  

Visserligen blev de en bra bild på kollegan Ida i går kväll men, ska vara lite snäll o låta bli den :P 

Nu ska jag se om man har råd att åka på affärn en sväng, dåligt kassaflöde, eller rättare sakt de är ett jäkla flöde.. hinner inte in på kontot så är dom borta igen ... Suck,, ständig jakt på pengar :)


Ha de gott alla glada, o ni alla sura o tvära kan fortsätta med de :P 

Av Robert Selin - 10 juli 2010 01:44

Vänder o vrider sig och tittar på klockan.. färre o färre timmar innan man ska upp nu  o jobba :( Just nu är de 2 timme & 45 min till klockan ringer... Börjar misstro att de är värt att sova snart.. Men sömnen behövs verkligen..... Ska lägga mig o försöka sova igen.. Måste försöka tänka på nått annat än att jag måste somna nu....    

Av Robert Selin - 4 juli 2010 17:01

Tackar dig.....jätte mycket för svaret som jag väntat på ganska länge nu.. Ovisheten är oftast mycket värre en sanningen oavsett om svaret är bra eller dåligt.. Känner en kraftig lättnad :)

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards