lapp84

Alla inlägg under april 2011

Av Robert Selin - 25 april 2011 00:13

Vad gö man pa påsk?

ja jag jobbar då bara tyvär.

Nu har de bara blivit jobbat sen långt tillbaka, känns som man börjar längta tills man blir ledigt nu..

Får se hur de bli till helgen. då borde de bli lite tid iafall.. Får se om jag hinner med o göra klart flåkniven till knivbältet imorgon på förmiddan.

Bladet är istoa drag klart och skaftet är limmat, så de ä bara o rita ut o såga ut grovmallen, sen ä de ba en massa slipning o putsning kvar.. Efter kniven är klar så e de bara slidan kvar.. men den är på G den med :) får de vad resultatet blir.. Buköppnarn är klar nu efter lite justeringar av egget.

Nu blir de till att införskaffa en fingerslip, den gjorde regäla underverk på egget :)


Nej nu blir de till o sluta ögonen en stund så man får en ny dag o börja om igen...

Av Robert Selin - 19 april 2011 02:12

Som vanligt så blev de kött o pommes :)

Men denna gång hade jag fixat en fin liten kalv felé



Riktigt fin bit blev de:)



Som vanligt i påsen med vitlöksmarinad :) smaskens.. Varför byta ett vinnande konsept? :)


        

Simsalabim så stog där en god mattallrik :)

Och riktigt mör o god var den också :) 

Och sen en lätt öl till de så klart :)

Så var maten serverad kl 02:15

Av Robert Selin - 12 april 2011 23:13

Slakt o styckning o allting har nästan vart vardags grej igenom lantbruken så de är absolut ingen nyhet för mig o göra..

Men i dag ställdes jag inför att slakta själv en gång, lika nervös som om jag aldrig skulle ha gjort de var jag, konstig känsla igentligen...

Men måste säga att de var en nyttig erfarenhet, fick lite mer själförtroende att man klarar av de och att man fick en inblick i vad man är mer osäker i som man ska träna mer på.

Men slut resultatet blev ett färdigt djur som hänger på mörning och alla fingrar kvar så de måste man ju se som en godkänd dag tycker jag :)


Nu är man även hem kommen från Näsgården, så klart så strax före man skulle sluta så tittade en kalv fram :) typiskt..


Men en stor nyhet och glada miner för oss på Näsgården är att i dag så gick premierturen för nya mixer anläggningen.. Så nu slipper man frustna balar i rivarvagnen o inga balar som ramlar av på foderbordet :D

Hoppas att den nu funkar lika bra som i dag, gäller bara att ställa in rätt fodermängd så de blir lagomt mycke överallt bara.    


Nu blir de kudden som gäller för att orka upp i morgon som vanligt igen.. kommer nog ta sovmorgon till 8 iafall :)


Natti natti

Av Robert Selin - 11 april 2011 11:49

I går kväll fick jag en chock när jag kollade vilken tid jag skulle va i stan hos revisorn.. uscha, kl 8 i stan.. dev ra baar o kliva upp tidigt de:)


Så nu är årsredovisningen klart.. de blev bättre än väntat :)

Sen blev de även införskaffat ny slaktkniv o lite grejer, skoj med nya fräscha grejer att jobba med :)


Har även hunnit med att spenadea lite tid med vovvarna..

Kan konstatera att man hinner med en hel del då man kliver upp kl:6 på morgonen :)


Men nu blir de o vila lite så man orkar jobba i kväll igen..

Ny arbetsvecka o nya krafter :)


De är ju så underbart väder ute i dag.. soligt o fint.. ska nog avnjuta lite friskluft o slöa där ute innan jobbet tror jag...

Av Robert Selin - 10 april 2011 12:37

De var riktigt skönt att äntligen få  avnjuta en riktig sovmorgon :) Vaknade inte förren vid 11 tiden :)


I går så fick jag arslet ur vagn och började med ett knivbälte :) Skojigt, de gäller å ta reda på allt man kan få tag i. Kohud, läder band m.m 2 gammla hästgrimor fick sätta livet till för spännen :)



           


     




Får se när de blir klart.. fattas en hel del dekoration än...


Här om dan kom de även en hel del snö igen men i dag så regnade de igen.. så nu dröjer de nog inte länge förren våren är här riktigt..


  


Här var jag på väg till Bredbyn för att lägga om ett traktorframdäck som var punka på..

Av Robert Selin - 6 april 2011 00:16

 

Undrar om man ska börja ta hyra:) ....


Måste nästan försöka vända på dygnet lite.. snart nalkas MK dagar igen o då behöver man va utvilad, annars säger kroppen nej o man blir sjuk IGEN...


I morgon blir de nog o "rante" paa byn lite, de luktar goo kaka från Vestins ju  :)

Fan vad hungrig jag blev nu.. måste kolla kylen.. fan.. tomt.. frysen.. OHhh Korv.. Korv o stroganoff får bli natten mål :)

Drar mig mot köket en stund :)


"lite uppehåll i skrivandet"


 

Blidde gott... Även fast de blev mackisar istället för ris... Godaste maten blir alltid gjord på natten :P


Nu ska jag ta o lägg me, dra täcke över hövve o snarka ZZZzzzzzZZZzzz


Oj Natti på er alla o sov så gott:)


  







Av Robert Selin - 5 april 2011 22:58

Måste bli lite skärpning nu.. har fått utskällning över de i kväll  ju :)

Har nog inte blivit så mycket gjort på sistånde, ett ledband i foten gav upp förut så de gjort allt mycke svårare o då jag äntligen kunde kå på foten åkte jag på magsjuka.. usch!!! inge kul alla.. men nu är kroppen igång igen..


Testade o köra vovvarna framför 4-hjulingen här om dan :) kul


 

Längtar som aldrig förr nu på att snön ska veck o de sak torka upp.. hundarna blir så jäkla skitiga i detta klet...








Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards