lapp84

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Robert Selin - 12 mars 2011 23:18

Direkt efter fikan när jag kom ner så satte 1 till o kalva.. 3 kalvar på en dag.. ingen dålig ökning :)


Och när jag höll på att mata kalvarna så upptäckte jag en ko på forderbordet.. Hon ville inte stå kvar så hon smet ut :) hon ville nog inte trängas.. men fort blev hon inkörd igen i sitt rätta ställe o allt var lungt och jag gick tillbaka o chefen kom o vi pratade lite o han inte mer så stod hon där o avnjöt fodret på fel sida nackbommen igen :/..

Sedan flöt de mesta på igen konstigt nog.. Hmm inte så mycket kvar :) trodde jag ja..

När jag skulle sluta upptäckte jag nått konstigt...


Sådär ska de inte se ut :) de var bara att sätta igång o skruva :)

De är faligt då man tycker de flyter på, då brukar de för de mesta hända nått mera :)


Men nu sitter man äntligen hemma o tar de lungt igen för att sova lite för att ta nya tag i morgon igen..


Natti natti på er alla  

Av Robert Selin - 12 mars 2011 19:37


Ni som har mig som Facebook vän har redan sett denna bild, så ni får ha överseende...


Bilden blev tagen för några dagar sen igentligen men de var en skön stund ute i värmen.


De är så underbart då de blir 0 gradigt ute nästan, nackdelen är ju faktist att snön försvinner då också o Hundspann sesongen blir allt kortare :(


Men man får passa på o njuta då de erbjuds detta väder, de märktes på Ami att även han njöt, han blev så sprallig o glad..

Får hoppas att de blir nå liknande dag framöver igen, de har blivit rätt mycket skoteråkning på sistånde för att få till nya spår, även reka efter lite spår som även går att använda till sommaren.. 


Nej nu i denna stund sitter jag på min fikarast efter ha mjölkat bort alla manuella Kor, även kallad Bostrids av vissa :) och nu ska jag gå ner igen o börja med baksidan av lagårdyrket MOCKA skit.. Onödigt ont som görs minst 2ggr/dag men för övrigt så har de flytit på riktigt bra för dagen.. 2 nya kalvar på förmiddan med några minuter mellanrum..

Nej nu måste jag sluta.....


Ha de bra allihopen så ska jag mocka på :)  

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards