lapp84

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Robert Selin - 9 april 2010 22:59

I dag blev de mer balkörning..Balhögen i Överå skulle bort innan de blev för blött..

Men efter jag hade lastat denna vända så konstaterade jag att de var en aningen för lite luft i ett bakdäck på bakre vagnen..

När jag kom upp på gården så ringde en kollega o sa att dom hade sett att jag hade punka på bakvagnen..*suck* alltså räckte inte luften hem :( men till min förvåning då jag kom fram till balupplägget och tittade så var de höger fram på bakvagnen som var platt.... Illa, då var de bara att ställa bort dubbel ekipaget o ta långvagnen istället.

På enkelvagnen så körde jag 1 vända med endast underlager och och andra svängen så höftade jag och konstaterade att de borde räcka om jag kör både under o överlager 2 vänder så skulle de vara slut... Sagt o gjort så körde jag hem fullt ekipage, blev även lite mat då sedan bar de av efter sista lasset.. Väl vid balhögen så lastade jag underlagret o räknade igen, jäklar 18bal o jag kan lasta 17 på vagnen Resulatat 17 på vagn o 1 i gripen... JÄKLAR bakom en så låg ytterligare 1, konsulterade med chiiifen om jag skulle lägga en dubbelrad längst fram på vagnen men vi kunde konstatera att balarna var för hal o de skulle bli för stor risk.. Resultatet blev= 1st ensam bal uppe vid vägen som får lifta hem vid annat tillfälle :)

Balhögen borta jippi.... 3dagar senare..... Nu är de bara 4 balupplägg kvar att köra hem varav 2 lite mer brådis... 


I dag utdelar jag 5 av 5 grepar till mina kåpor som över natten har legat på tork o blevit ihopsatta efter krashen..DOM FUNKAR... skummgummi tutan över micen som är ett minne blått..

Av Robert Selin - 9 april 2010 01:26

Dagen började med att Jocke hämtade mig för att jag inte har nån bil o Anna började tidgare än mig.. skönt med sovmorgon :) men de behövdes efter vad som har hänt i dag.

När jag kom till jobbet så var de utbildning av Bondsunt förnuft, Länsförsäkringar o Brankåren, Polisen. Efter de så blev de Fodring i dom andra lagårdarna följt av balkörning tills de blev för mörkt ute:)


När jag kom tillbaka till lagårn så hade vetrinären tillkallats för att kolla upp en ko som fått problem efter kalvning, när vi sedan höll på med kon så tippade en annan ko rätt över mig och jag for i golvet.. snacka om däckad :) Men de värsta som hände var mina PELTOR LURAR!! gick i tusen bitar.. ligger nu på tork för att försöka sätta ihop dom i morgon o se om dom funkar... 

  

  

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards