lapp84

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Resultatet av Bygget :)

Av Robert Selin - 6 juni 2010 12:13

Nu har jag avklarat Gärdesgårds Bygget i Umeå.... Resultat, se följande o avgör själva :)


Planen var att åka upp vid 4 på fredagen och komma hem i mot eftermiddagen på Lördag...

---------------------

Fredag 14.30 slutade jag på Näsgården och började packa släpet och bilen..

16.00 började vi rulla mot Umeå...


Väl uppe i Umeå så sattes de igång på en gång :)  


Börjades med Innre Störarna på nedersidan av tomten.

   Här var hela sidans innre störar uppsatt...

  Vid 23 tiden så hade vi även fått upp en del av yttre störarna men beslutade att inte sätta upp alla utan börja med slanorna i stället..    

Och så blev de för vi 00.15 så hade vi fått upp en del av slanorna också men jonblund börjar nalka med sin närvaro och kylan började bli för stor, himmla vad kallt de blev fort när solen försvann.. Så de fick bli ryggläge o sova lite..


LÖrdagen börjades efter 08.30 och sedan rullade de på men de tog längre tid att binda än vad jag minns :)   


  


Men till slut så var de färdigt med nedre tomtgränsen :) så där vid 17.00 Jäklar de där med eftermiddags resa hemmåt sprack riktigt.. Hade ett hörn och en liten bit på ena sidan kvar att göra och diverse renkapningar o förstärka den lite...


 

Hörnet färdigt..


Här så var den sluttande början innan hörnet klart:) endast lite förstärkning kvar:)


Vid 21 var vi färdiga  och började he oss hemmåt..... Jan blev riktigt nöjd och vill att jag ska göra framsidan också.. Så jag får se vad som hinns med i sommar...


NU Nalkas de Skule Via Ferrata :)

På åter seénde alla glada i sommar värmen..  

 
 
Ingen bild

Åsa

6 juni 2010 20:32

Vad fint det blev förstår att han blev nöjd. Ser så hemtevligt ut med det tycker jag. kram

 
The Master Lapp :)  Robban

The Master Lapp :) Robban

8 juni 2010 22:52

Ja den blev riktigt bra, tack Åsa.. Kram

http://lapp84.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Selin - 12 augusti 2016 07:05

"Kod för att importera min blogg till Nouw:5848952177"

Av Robert Selin - 12 augusti 2016 07:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw:5848952177"

Av Robert Selin - 10 oktober 2014 17:22

Ja de blir som långt mella gångerna man kommer in här på bloggen. Sommarn som gått har varit intressant med tropisk värme och kraftigt regn så röjningen har blivit väldigt drabbad i sommar. Nu nalkas vintern när första snön la sig på backen i n...

Av Robert Selin - 7 april 2014 22:17


Sista inlägget jag gjorde typ förra året var att jag hade fått en krokig vev i xlt:n.. de blev värre än så.. när motorn var riven helt o hållen så tog jag med mig veven till skoterverkstan för att dom skulle prässa lös primär variatorn. de gick inge ...

Av Robert Selin - 7 april 2014 22:00


Dagen i ära har vart luka slö som gårdagen:) Skönt med såna dagar också. de enda "vettiga" jag gjort är o Geocatchat o njutit av naturen en del. ...

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards