lapp84

Alla inlägg under maj 2010

Av Robert Selin - 20 maj 2010 00:07

Pga vädret så blev de inte mycket traktor körning på Näsgården idag...

Jag började i garaget med pickisen men de slutade med att frestelsen av att klättra blev för stor så de slutade med en sväng ner till Skulea Via Ferrata anlägning...


Kunde inte ha haft mer tur med vädret än jag hade :)

  

Av Robert Selin - 18 maj 2010 21:59

De har varit ett riktigt skit väder i dag :(

Så de blev inte mycket körning i dag på jobbet så jag slutade lite tidigare i kväll men tidigare i dag så hjälpte jag Anna när hon skulle lägga på underredsmassa på mercan för att ombesikta den i morgon...


Nu blir de film på Voddler för hela slanten....

Riktigt kul nu när de funkar efter jag ökade upp internet hastigheten mer :)

Ha en riktigt lugn o trevlig kväll alli hopen

Av Robert Selin - 15 maj 2010 10:30

I Morse efter vi packat bilen så bar de av mot Junsele, dom vi skulle ställa ut var Ami (Rapp) och Zack.

 

Jonte han däckade redan på väg dit :)

     Här sitter vi: Jag, Ami, Jonte, Zack o väntar på vår tur att få komma in i ringen.

Ami var lite osäker när dommaren Ewa Widstrand skulle känna över rumpan så hon tog sig tid att låta han hälsa på henne lite extra.. 

  

Några varv runt ringen.

      

De är illa just nu då dom fäller så mycket men men de är ju likt för alla just nu efter vintern :) men ett CK lyckades Ami plocka åt sig, Lycklig Husse :)

 

Zack fick även han bra omdömme men oturligt nog så fick han problem med en gammal spricka i ena tramdynan :(  och fick därför inte fortsätta.

-------------------

När allt var klart och vi var nöjd så började vi rulla mot Uberg igen för att lämna hundarna hemma hos sina kompisar uppe i hundgården.

 

Väl hemma så gick vi bara upp med hundarna och sedan bar de av mot stan och ÖrnExpo. Himmla vad grejer de finns där och träffade även gammla kollergor och chefer på Ventilation o Kylservice som ställde ut sin verksamhet :)

 

Anna duellerade även med mig i Paintball, där kvittades vinsterna :) Anna vann i duellen och jag vann över henne med Ami :P

Hennes vinst blev en stor uppblåsbar hammare..

 

Efter hela denna fullspeckade dag så tillbringades kvällen med Fam. Abrahamsson i Djupsjö där barna fick leka och vi surrade sent in på kvälls timmarna....

 

En Hel Dag avklarad

Av Robert Selin - 11 maj 2010 21:36

Fick ett samtal i dag när jag var på jobbet om att dom hade missat att betala ut en del lön till mig.. Fan vad skönt lite extra cash, de är aldrig fel... men efter funderingar fram o tillbaka så kollade jag upp vad jag skulle ha fått o vad jag fått ut.. fan de stämmer ju, de blidde inge extra ändå förutom att jag ska ha ut lite för några storhelger som jag hade missat...


Men dagen började inte nå bättre, försov mig.. men Jonte var jätte duktig att kliva upp.

10 minuter efter vi vaknat så satt vi i bilen på väg till dagis, men då hade han även hunnit äta liter flinger i mjölk också... Han var jätte duktig och att han förstod att vi fick skynda oss :) men dagis var vi i tid vid tack vare de.


Av Robert Selin - 9 maj 2010 22:45

De blev en riktigt hel dag på byn på söndagen :)

Den började hos morsan o Johnny och sedan bar de av till våra vänner på djupsjö kullen :)

Där var de montering av ny stuttsmatta på gång...

 

Jocke hittade en lapp där de stod att man inte fick göra vollter :)

HAHAHAHA sa jag.....

De måste provas

                     

De gick som hejsan ju efter ett antal misslyckandes :)

 

Stuttsmattan var väldigt poppulär bland barna ... "harkel" kanske nån halv vuxen också...

   Nöjd bygg herre

 Måste säga att du ser helt annorlunda ut, riktigt bra jobbat Åsa :)

 Utemöblerna fick komma fram också följt av goo fika


 

Barna hade sitt eget fikabord också.


 

Efter fikan kom såpbubblorna fram :)


Men sen åkte vi hem så Jonte fick sova en stund följt av middag och sedan bar de av mot byn igen, nu var målet Johnny o morsans lagård...

 

Dom hade fått en hel del kalvar nu.


 Jonte fick sitta upp på Billy en sväng innan gubben hoppade upp på en tur runt gårdsplanen

 

Gumman ville även hon rida en tur, Billy var riktigt nöjd över att få trava på lite :)



Men där fick de räcka för dagen och vi blev tvugna o tänka på refrengen för att få sova lite innan man skulle upp o jobba.

Av Robert Selin - 8 maj 2010 22:45

Kanon dag med firandet av Belinda Lilja Som fyllde 20 här i dagarna.


Förhoppningsvis så kommer de mer bilder om detta när de har kommit ut på nätet :)


De ingick allt från Planering av förnedring och kidnappning :) åka runt i bilen med ögonbindel, upp till frågeslinga och allmänna förnedrings roligheter till super god mat och väldigt trevligt sällskap...


Tackar Belinda, Anton, Hanna, Emelie, Björn, Anna, Jonte o "Byggare Bob" :) För en förgyld heldag...

    

Av Robert Selin - 4 maj 2010 12:39

I Helgen så var jag ut o luftae Land Rovern, fick bli en sväng till affärn pa byyynn :)  


Även Ami fick följa med en sväng, efter byynnnn så blev de Näsgården nästa o lämna över lite snus till gumman..


HIttade även i helgen en liten pippi som inte var rädd av sig eller så var den lila stackaren skadad, fick komma rriktigt nära den i lagårn ....   

  

EFter detta så har de blivit en hel del garage jobb, måndagen tillbringades i stort sett hela dagen i garage. Åkte förbi Ronny och  fick hjälp av han för att fortsätta svettsa på pickisen.. OCh efter Anna slutade jobba så åkte vi till Djupsjö med Mercan för att svetsa den för ombesiktningen 

Av Robert Selin - 3 maj 2010 01:30

De har blivit en hel del jobbande sista dagarna o då händer de inte mycket här på bloggen...


I morgon planeras de bilsvettsning igen :) Inte länge kvar nu innan man kanske till och med vågar prova motorn o se om den startar utan att ramen går av :)


Får bli lite uppdatering i morgon här på bloggen.. Ha de bra alla läsare som orkar drass med mig :)


Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards