lapp84

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Robert Selin - 3 november 2010 13:01


En bra början på den nya hundsläden.. För hur många hundar den blir till kvarstår o se.. beror nog på hur tung den blir :) Bara roligt o se om jag lyckas bygga en :)


                 

Med ämne?? Meningen var ju att göra en superlät i Alu.. hmm oroblem med bockning av brätterna så de fick bli Furu i stället :) inte de lättaste men väldigt hållbart vad jag vet..


Lyckades pula fram nå riktigt breda o fina björkplank...



 

Nu var de bara fram med pennan o kludda.. en bit 32mm vattenledning var en bra mall att böja för att få en fin böj på brättena :)


Nu har man börjat att såga..ingen återvändå..


Men 1 med framtagen så den andra kunde avbildas..


Jäkla vilka stadiga sparkarmedar :P


Riktigt nöjd med starten.. tyvär så hade jag inte så lång tid på mig innan man skulle infinna sig på jobbet för ett eftermiddags pass med mjölkning.. Men kommer fortsätta så fort jag har tid över :)

Tills dess blir de till o titta på en massa bilder så man får lite ideer :)

Presentation


Jag är en kille på 29 långa år som har flyttat upp till Lycksele.
För övrigt så gör jag de jag känner för o inget mer eller mindre :)

Livet som bonde...

Dräng som tar livet som de kommer......

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Lämna spår i Gäsboken

Min egen Film topp

1. Avatar

2. The Fast And The Furious Tokyo Drift

3. Torque

4. Transformers 2

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Super Gratis


Ovido - Quiz & Flashcards